W celu zwiększenia świadomości na temat negatywnego wpływu nadmiernej konsumpcji cukrów prostych na zdrowie oraz aby promować zdrowe nawyki żywieniowe, chętni uczniowie z klasy VI a podczas zajęć dodatkowych realizują projekt edukacyjny. Na szkolnym korytarzu można oglądać efekt naszych dotychczasowych działań. Pokazujemy ile cukrów prostych znajduje się w wybranych produktach spożywczych, w tym zakupionych w naszym szkolnym automacie z przekąskami. Realizacja tego zadania wymagała wykorzystania wiedzy z następujących dziedzin:
biologia – węglowodany to jedne ze składników odżywczych, poznaliśmy ich podział na proste i złożone,
chemia – wykonaliśmy dwa doświadczenia chemiczne wykrywające cukry, z wykorzystaniem jodyny (skrobia) i próbę Trommera (glukoza),
matematyka – ważenie i obliczanie zawartości cukrów w całym opakowaniu produktu na podstawie informacji na opakowaniu.
Systematycznie będziemy informować o realizacji kolejnych zadań projektowych.
Olga Mentlewicz